2007-06-29

Twinglytest med bomber!

Twingly verkar vara ett schysst verktyg för att få trafik till sin blogg. De kollar av vilka som länkar till SVD och DN:s artiklar, vilket publieras i anknytning till texten. Om jag bara kan skriva intressanta rubriker så ska nog allt gå vägen. (I'm fucked!)

Som test använder jag dagens nyhet om att en bilbomb hittats i centrala London. Vid en snabb genomblick verkar dock Blåvitt-skandalen hamna högre upp i nyhetsvärderingen. Men eftersom jag inte bryr mig om fotboll så väljer jag den politiska nyheten istället.

Jag måste lägga in lite åsikter också, så att alla ni som klickar er hit får valuta för bredbandet:
Min iakttagelse är att DN Kultur verkar sommarvicka på nyhetsrekationen. Grilltips och Debaser hamnar högre upp på löpet än ett av de potentiellt värsta terrordåden sedan Madrid-bomberna...

Idag var min sista arbetsdagen innan 14 dagars semester. Fortfarande har sossarna inte lämnat något besked om sin förnyelse. Vad vill ni göra? Hur ska ni göra det? Med vem ska ni göra det?

1 kommentar:

Anonym sa...

bäste blogg-ledljus,
jag tror knappast du kan beteckna ett avvärjt bombdåd som en politisk nyhet. verkar mer handla om krim å brott än utspel å förslag å omröstning.