2009-06-09

UNDERBAR VALKAMPANJ

Den senaste veckan har jag haft så otroligt roligt!
Valkampanj är det absolut roligaste jag vet, det är då min energi får tillfälle att flöda ut precis sådär ohämmat som den inte bör göra för ofta.

Varje dag har gått i kampanjandets tecken. Det jag kommer att komma ihåg mest är nationaldagens 26 timmar kampanjande.

En kort summering
06:00 - Avfärd från Linköping till Motala med Hanna.
07 - Kampanj i Motala vid valstugan med solkräm (som hindrar att man blir röd) och godis.
08 - Kampanj med Anna och Hanna utanför Maxi i Bråstorp. Kundvagnspoletter och flyers.
09 - Kampanj vid valstugan igen.
10-12 - En busslast partianställda, två ukrainare och lika många ministrar anslöt.
13 - Snabb lunch på McD och sedan kampanj på Tornby.
14 - Resa med fina bussen till Norrköping
14:30-16 Kampanj i Norrköping. Flyers och glädje, samt godis till mina kollegor.
16:30 - Besök på Fly In på Norrköpings flygplats. Flera hundra små plan och god stämning.
17-19 Dörrknackning i Lindö. Tack vare Edvard ser jag fram emot att knacka dörr igen.
20 - Middag på Bommullsfabriken i Norrköping.
21:30 - Enmanskampanj i hällregnet. Ingen direkt konkurrens från andra partier.
22:30 - Kaffekokning på M-lokalen i Norrköping.
23-00 - Kaffe- och korvkampanj utanför Palace och Hugos.
01 - Avfärd till Linköping med ännu mer korvutdelning mellan Platå och Platens.
03:30 - Nattmat på Statoil i Ryd.
04 - Hanna och jag skjutsade David och Bella till Motala.
04:30 - Kundvagnarna på Maxi Bråstorp försågs med poletter.
05:00 - Nya affischer vid valstugan i Motala följt av lite kampanj.
05:30 - Avresa till Linköping
06:00 - Kaffekokning på Expen i Linköping
06:30 - Kaffeservering för de som bytte pass utanför US Södra entrén.
07:00 - Kampanj utanför Coop Extra på Garnisonen. 3 väljare närvarande.
07:30 - Polettering av kundvagnar vid Lidl och Ica Signalen i Ekholmen.
08:00 - Sista kampanjinsatsen på cykeln hemåt.
08:30 - Tre timmar sömn innan nästa kampanjpass inleddes.

Inga kommentarer: