2008-06-10

Matte kan vara kul!

Hans Hatwigs flaggskepp En Ding-Ding Värld har gått i graven. Men Aftonbladet ger mig min dagliga dos av fakta jag inte visste jag ville ha, men som jag blir glad av att få.

Idag rapporterar de att McMurdo-stationen på Antarktis fått en leverans med 16500 kondomer till sina forskare och annan personal inför det mörka halvåret.

Så här kan en ekvation se ut:
(k/(p/2))/(365/2)=d där k=antal kondomer, p=antalet personal och d=dagsransonen per par. Antalet personal är halverat eftersom en kondom delas av i genomsnitt två personer, det här kan variera beroende på kultur, årtionde och den genomsnittliga karisman hos personalen.

I det här fallet blir det 1,45 kondomer per par och dag.

Vem sa att matte var tråkigt?


Blogged with the Flock Browser

Inga kommentarer: