2004-12-08

Mina tips

Jag må ha en av de mest spretande bloggarna, men det finns andra exemplar som kan vara intressanta att besöka när jag är på jobbet och inte hinner posta.

Först ut är Gudmundson. Per Gudmundson jobbar på SVT och är en av Sveriges bästa bloggare, han har ofta intressanta vinklingar på aktuella frågor och gedigna referenslistor. Tyvär har Regim-TV förbjudit honom att blogga vidare så länge han är deras löneslav. Men gå in och titta i arkiven, det senaste året i retrospektiv.

Näst ut är erixon.com, som hålls i av Dick Erixon. En mycket intressant blogg som visar att centerpartister kan ha vettiga åsikter, så länge lönen betalas av Timbro.

Herr Erixon är inte den enda som bloggar för Timbro. Även helig Johan Norberg är flitig skribent. Hans blogg har mer professionell design och inläggen är ofta inte fler än ett per dag. Men inom sitt område, liberal idéutveckling med tonvikt på globalisering är han mycket intressant.

Eftersom blott text lätt fräter på hornhinnorna måste jag tipsa om Cox and Forkum. Två judiska objektivister i USA som tecknar politisk satir med massor av ryggrad och dramatik. Titta igenom deras arkiv och köp deras böcker!

Det var allt för ikväll. Men jag återkommer så snart det kliar i fingrarna.

Inga kommentarer: