2009-09-25

Jag borde ha sagt nej!

Den tekniska revolutionen har tagit ett nytt offer. Räknenissarna, ingenjörerna och projektledarna som blundar för utvecklingens baksidor har vunnit en ny strid.

Först gav de sig på väverskorna med sina vävmaskiner. Jag var inte född och yttrade inget motstånd.
Sen gav de sig på skrivmaskinisterna med sina datamaskiner. Jag sade inte emot.
Därefter gav de sig på skogshuggarna med sina mekaniserade skördare. Jag teg.
Sen fick ABC80-utvecklarna, som trott sig leda revolutionen, se sig besegrade av de kallhamrade x86-arkitekterna. Jag jollrade med skallran i min spjälsäng. Jag sa "mamma" när jag borde sagt "nu får det vara nog!"

Idag har de kommit för att ta mig och alla andra enhjulingcyklister. Och jag inser att det inte finns någon kvar som kan försvara mig!

Inga kommentarer: