2005-05-16

Ljuva Gimo

Jag har så precis återvänt efter att ha bevistat FMSFs representantskap å Gimo Herrgård i det vackra Uppland. En långhelg med idédebatt, öl och vänliga damer som passar upp på en är inte långt ifrån det Lundbergska lyckoriket.

Ett Gimo fyller två viktiga uppgifter för mig. Dels får man en chans att lägga ut genomtänkta och relevanta resonemang i intellektuellt avancerade ämnen och dels får man en chans att kufa. Året blir lite ljusare och lättare att härda ut då man vet att det finns en plats i landet där debatten ännu inte dött och där man inte värjer sig för de djupare resonemangen. Lika upplivande är vetskapen om att Representantskapets delegater lyckades göra av med 3.7 kilo lök, utan att någon hade tillgång till ens en kokplatta eller skärbräda.

Eftersom jag glömde laddaren hemma så har jag konserverat min kameras batterier. Tyvär är jag närmast miljöpartistisk i min iver att energispara, med samma resultat. Batteriet är vid liv, men jag har färre än 10 bilder tagna.

Men, men... det är bara 361 dagar kvar till nästa gång.

Inga kommentarer: