2008-02-25

Hissa: Tre och Apple; Dissa: SJ

Jag har precis suttit 20 minuter på ett nästan strömlöst tåg, någonstans i de sörmländska skogarna. En inte helt ovanlig upplevelse för mig som frekvent SJ-resenär. Men den här gången var det annorlunda.

Tack vare min nya MacBook Air och ett 3G-modem från 3 så har mitt liv varit fantastiskt. Jag har kunnat surfa och chatta för glatta livet, trots att tågets internet lade av efter 5 minuter. Det är helt enkelt superbra!

Tre har en riktigt skön isntällning till kundservice. De har ringt mig 2 gånger sen jag tecknade mis hos dem i november för att kolla så allt är bra med mitt abonnemang och mobil. Båda gångerna har jag haft lite strul som de löst över telefon eller gett mig tips om hur jag får snabb service (butiken på Stureplan har tekniker på plats). Självklart är baktanken att fixa merförsäljning och jag är en sucker för sånt.

Det senaste samtalet skedde förra måndagen, vilket var dagen innan min MacBook skulle anlända. Så jag berättade att jag skulle köpa ett 3G-modem senare i veckan. Fem sekunder senare hade de lagt en beställning åt mig, med leverans dagen efter och gett mig 300 fria sms som plåster på såren för sms-problem med mobilen.

Det är bra kundservice och bra uppförsäljning!

Vad gäller SJ så kommer jag bara åka med konkurrenterna från och med nu... nej, just det.

Ett sista företag som bör hyllas är Delicato, vars goda vaniljhjärtan säljs i SJ:s bistro. Skapligt pris och god konsistens! Najs!

Inga kommentarer: