2008-04-21

Härliga helgen

Jag har haft en riktigt trevlig helg!

Arbetsveckan avslutades med att jag hjälpte till med en statsrådsfråga om dubbla budskap inom förvaltningen. Därefter åt jag restaurangmiddag (Max, lönen är en vecka bort...) med Henrik och Gustaf. Det var trevligt att träffa dem, då jag inte haft något riktigt ledigt sen januari. Sen bar det av till Johanneshov och inflyttningsfest hos Evelina och Ulrik. Som den jet-setare jag är bar det efter en timme av mot tunnelbanan och vidare till Linköping. På tåget hem läste jag kampanjrapporten från muffarna som besökt Motala under dagen. Snabb aritmetik avslöjade att MUF Östergötland numer är Sveriges tredje största distrikt. Inte illa!

Lördagen började (för) tidigt. Moderaterna i Östergötland hade förbundsstämma i Hällaskolans matsal i Borensberg. Stolarna var riktigt obekväma, så jag såg till att spendera ansenlig tid ståendes i talarstolen. Jag hade inte planerat att gå upp på särskilt många motioner, men fru Fortuna ville annorlunda. Motionerna var uppdelade i fem block. Det första blocket, internationellt, bestod främst av motioner vidaresända från MUF. Där blev min uppgift att försvara ungdomsförbundets ståndpunkt mot förbundsstyrelsens linje. Block två handlade var sjukvård och bestod enbart av en motion jag själv skrivit och som skulle försvaras mot två landstingsråd. Det tredje blocket handlade om miljö och där var jag förbundsstyrelsens föredragande. Så när stämman avslutades 18:30, en timme efter utsatt tid, så var jag rätt mör i hjärnan. Så lördagskvällen spenderades på Linköpings gator i sällskap med min stegräknare, i ett försök att tömma huvudet på resonemang om vårdkonton, torv och utsläppshandel.

Söndagen blev följdaktligen en lugn dag. Kunde man tro... Istället hade jag bokat in ett möte med distriktsstyrelsen. Det var budgetmöte, så det tog lång tid och innehöll många viljor som ville ha stora summor. Människans önskningar är den enda resurs som inte är begränsad, brukar det väl sägas?

Summa sumarum har det varit en normal helg, nästan lite lite att göra.
Blogged with the Flock Browser

Inga kommentarer: