2008-04-08

Snyggt!

Förra vecka var jag hemma hos några kompisar och tittade på en dokumentär om genteknik och dess fördelar. Ämnet var intressant och eftersom en av kompisarna pluggar teknisk biologi så kunde jag få svar på mina (för?) många frågor. Att jag sen gick hem och vomerade ymnigt natten igenom skyller jag inte på dokumentären, utan snarare på SJ:s infekterade mackor.

Men det starkaste intrycket var inte dokumentären, utan TV:n vi tittade på. Det var en Philips med Ambilight och den var en dröm att titta på. Ambilight innebär att det sitter lampor på sidan av TV:n som lyser upp väggen runt TV:n i färger som matchar bilden. Effekten är att bilden känns större och mer levande. Färgerna och intensiteten ändras snabbt i takt med bilderna. Det tar en halvminut att vänja sig, men sen är upplevelsen riktigt behaglig.

Nu till ämnet för detta inlägg:
På Philips hemsida finns ett verktyg för att välja TV. Det är gjort i flash och lyckas vara både snyggt, lättanvänt och effektivt. Najs, helt enkelt!

Inga kommentarer: