2008-04-27

Mina drömmars stad

Nej, kära läsare, detta är inte inlägget där jag annonserar min flytt till Stockholm. Mina drömmars stad är nämligen Linköping.

Idag vaknade jag rätt sent (klockan 8) och begav mig ut på en promenad i det yrvaket vårvackra Linköping. Genom centrum, förbi MUF-lokalen, längs Stångån upp till Johannelund, bakom Duvkullen och genom Vidingsjö ut mot Eklandskapet och sen hem igen genom Garnisonen. 2:45 timmar och 17500 steg. Inte illa för en söndagsmorgon!

Det är efter såna här små flaneringar, fyllda med små naturupplevelser (nötskrika, kalhyggen och grusvägar), som jag inser vilken underbar stad Linköping är. När vänner, kollegor och andra frågar mig om jag inte blir trött på att pendla 4-5 timmar per dag så svara jag "nej". Ett ord, eftersom upplevelser är svåra att klä i ord.

Och till er som säger att det finns för lite uteliv i Linköping. Varför inte släppa taget om Ågatan och gå ut på riktigt? På berget vid Rosenkällasjön finns en jättetrevlig fikaplats.

Inga kommentarer: