2008-12-09

All work, and no play...

För er som inte känner igen titeln. Titta här.

Det är andra dagen i rad som jag sitter i mitt nymålade vardagsrum och pluggar Linjär Algebra. Allt går sådär lagom bra som det brukar göra.

Plötsligt hör jag röster i rummet.

Har det äntligen hänt? Har mitt förstånd fått nog och packat väskorna? Är det såhär det känns när man blir galen? Plötsligt händer det, liksom?

Jag hör inte vad rösterna säger, det är mest mumlanden. Kanske vill de att jag ska "hantera" någon? Tänk om de blir arga ifall jag inte lyder. Måste spetsa öronen för säkerhets skull.

Efter några sekunder inser jag att det är falskt larm. Rösterna kommer från grannens TV. Jag har inte blivit tokig, i varje fall inte på det sättet. Kommer jag inte på någon annan undanflykt måste jag sitta med matten ett par dagar till. Tips mottages gärna!

Inga kommentarer: