2009-03-02

Dagens viktigaste läsning

Vi inleder med gårdagens viktigaste läsning. Maciej Zaremba är tillbaks! I denna artikel beskriver han problemen med SFI och ger en hint om att integrationsproblemen kanske, möjligtvis inte helt och hållet är invandrarnas fel. "Svensk? Var god dröj!"

Den senaste veckan har jag hittat ett par roliga sajter som handlar om att erkänna sin tillkortakommanden. Jag läser med behållning och önskar lite tyst att jag också hade brister.
Fuck my life
Skafferispöken

Har ni ledigt några timmar rekommenderar jag den här sidan med 99 sajter/klipp/bilder som alla internetanvändare borde ha sett. Internets tillgång, det enorma utbudet av information, är ju samtidigt dess brist. Gemensamma referensramar blir allt svårare att skapa. Fast ju mer information vi får tillgång till desto fler delmängder kan skapas och alltså kan vi få gemensamma ramar med fler människor (om än att varje ram är lite smalare). Nåt åt det hållet skriver jag om i min artikel åt Arvid Lindmans fond.

"Tre perspektiv på internet" - detta är den viktigate läsningen denna vecka.

Och slutligen en liten saga om livet:
Bloggen har varit lite hackig senaste tiden. Det beror på att jag har fått ett nytt jobb, har fixat med MUF Östergötlands distriktsstämma, jobbat med förbundsstyrelsen, skrivit två grupparbeten, pluggat matte, rest till distriktsstämmor över hela södra Sverige och spenderat nätterna framför några säsonger av House och The Wire. Och så 2-3 pass i veckan på gymmet utöver det. Rätt fullt upp, men det är liksom då jag känner att jag kommer till min rätt.

Kolla bloggen ofta, jag uppdaterar min Twitter-feed i högerspalten några gånger per dag.

Just det, det här är ju en politisk blogg!
S fortsätter sitt fria fall mot botten. Alliansen fixar finanskrisen. Anders Borg håller hårt i kulorna. Och det borgerliga systemskiftet i Linköping är fortfarande en bit bort. Som vanligt, helt enkelt.
Blogged with the Flock Browser

1 kommentar:

Anonym sa...

äh kom igen, som mufare får du inte kolla på the wire. ni kan ju få idéer så som: "det är så här vi vill att samhället ska se ut om några år!"