2009-07-21

De kan få ett jobb hos mig!

I våras letade jag efter potentiella sommarjobb, många inom området logistik. Min vana trogen slutade det med att jag bara skickade in en ansökan och fick jobbet.

Ett av de företag jag tittade på heter Servistik, ett logistikföretag i Linköping. De verkar ha en bra mix av logistikutredningar, lagertjänser och bemanning. Ett sånt där ställe där jag skulle kunna börja som lagerplockare och sluta som VD, om jag tillåter mig att drömma.

När jag tittade igenom denna blogg, Ledljus, nyss såg jag att en av Servistiks google-annonser visades på min sida. Vem är det egentligen som behöver vem, var min första lite överlägsna reaktion. Min andra reflektion är att jag uppenbarligen börjat träffa rätt bra på ordet logistik. Kul!

Jag väljer att se det som ett exempel på spontan ordning.

Inga kommentarer: