2009-07-04

Jag, en kosmopolit?

Hej kära läsare!

Det var ett tag sen. Att hedra arbetslinjen tär på krafterna, så jag har inte skrivit någonting på nästan två veckor.

Idag tittade jag på Fredrik Reinfeldts tal i Almedalen. Det var ett triktigt bra tal. Den första applåden kom först efter 25 minuter, vilket gjorde att den stod ut. Återhållsamhet, informativt och tankeväckande var ledorden för talet och dess innehåll.

Förra helgen var jag i Ukraina som talare på en konferens om politiskt ledarskap, jag ska skriva mer om det när jag sorterat alla intryck. En annan talare var Pall Heimisson från moderaternas isländska systerparti. Vi skildes åt i Kiev, han flög hem via Milano och jag flög till Arlanda via Tallin. Nu ikväll såg jag honom i publiken på Fredriks tal.

Världen är onekligen liten!

Jag bifogar en bild från mitt hotellrum i Ukraina. Det bästa 60-talet har att erbjuda!

Inga kommentarer: