2009-01-20

Detta är rätt coolt

Jag befinner mig precis i skiktet mellan early adpoters, som provar allt först, och resten av befolkningen. Hela hösten har mina favoritbloggar snackat om Twitter och twittrat för fulla muggar. För någon vecka sedan började jag med och dagarna efter kom en våg av Twittrare, flera vänner och SvD:s ledarredaktion till exempel.

Idag bytte jag från Twitter till mikrobloggen Bloggy. Anledningen står att finna på www.twitter.se. Bloggy funkar nämligen med mitt Twitter-konto så allt som bloggas på Bloggy syns på Twitter. För att ge ett exempel på hur smidigt, men samtidigt komplext allt är:

Jag skickar ett sms från min mobil till Bloggy. De uppdaterar sitt flöde och ber Twitter uppdatera min feed där. Twitter har sedan en liten ruta här till höger på bloggen, där mina senaste inlägg syns. Så det ni ser där kommer från min mobil, fast genom en liten omväg.

Najs, eller hur?

Inga kommentarer: