2008-11-27

Förlåt, världen!

Jag har varit en dålig bloggare. De senaste veckorna har varit två av de mest händelserika i mitt liv. Istället för att rapportera till er som en lydig skribent har jag slutit mig inåt, hållt känslorna inom mig eller i en snäv krets och låtit tystnaden kittla era nyfikna sinnen.

Förlåt.

Detta har hänt:
- Jag är efter fem år i ett förhållande singel. En veckas gnagande tankar och en dygnslång visit till Edinburgh innebar upplösningen på en rad härliga år. Men det var ett snyggt uppbrott och inga hårda ord utväxlades. Lycklig är fel ord, men jag är inte ledsen.

- Jag har för tredje gången på fem år skrivit duggan i Linjär Algebra. Kanske, kanske har jag fått ett extrapoäng på tentan. Men ännu lever jag i ovisshet. Men this is the year!

- I helgen valde 77 av MUF:s allra bästa förmågor in mig i Moderata Ungdomsförbundets förbundsstyrelse. Jag är både otroligt lycklig och fylld av väldold ödmjukhet inför mitt uppdrag. Nu blir det åka av!

- Snart är det deadline för en artikel jag har arbetat på i närmare två månader. Den kan bli en riktig succé! Kan svenska få Pulitzer-priset?

I helgen kallar Moderaterna till Framtidskonvent. Jag infinner mig och ämnar göra Sverige till en friare plats.

Inga kommentarer: