2009-01-02

Fail whale!

Idag ska jag koncentrerat plugga matte från otta till afton. Det är alltså en perfekt dag att prova mikroblogg-tjänsten Twitter.

Jag har förstått två saker om Twitter sedan tidigare:
1) Mikrobloggen innebär att man i varje inlägg besvarar frågan "Vad gör du just nu?" och att mängden inlägg är viktigare än dess längd.
2) Twitter kör Ruby on Rails och är för stort för sin kostym, vilket får det att krascha hela tiden.

Men om man har miljoner anhängare så kan det väl inte vara SÅ instabilt? Jodå! Det tog mig inte ens tre minuter efter att ha registrerat kontot (som använder ReCaptcha!) förrän jag blev serverad min första Fail Whale. Bilden av en val som hålls uppe av några fåglar är Twitters söta sätt att säga "Oj, nu har vi problem igen!" och har skapat såväl frustration som gullighets-chocker hos miljoner användare.

Men nu är jag igång. Har du twitter? Vill du följa mig? @lundbergj är mitt nick!

Inga kommentarer: