2009-02-04

Kalmar, Israel och livet

Det var många dagar sedan jag uppdaterade bloggen, sorry. Jag har förlorat mig i Bloggy och Twitter, vilket är en sorts förklaring. Jag har också varit sjuk i snart 14 dagar, vilket inte gjort saker bättre.

I helgen var jag på kurs med MUF i Norrköping. Carin hade gjort ett grymt jobb med schema och praktiska detaljer. Jag lyssnade till min vän Christoffer som berättade om hur Regeringen återupprättar rättssamhället och Rikard Ståhl som inspirerade till gott ledarskap. Själv hade jag ett pass om grundläggande moderat politik. Vissa vill hävda att positiva och negativa rättigheter inte är grundläggande. I beg to differ!

Igår var jag i Kalmar och sålde in LiU till gymnasiestudenter. Det var trevligt och mina medresenärer var trevliga. Jag hoppas att eleverna inspirerades över min entusiasm för LiU, även om jag nog snackade för mycket med de som kom fram. Fast precis så bra är utbildningarna!

Ikväll har jag ätit middag med MUF Linköpings styrelse, gott och trevligt. Nu sitter jag på förbundskansliet och administrerar. Najs!

Imorgon ska jag lyssna till Israels ambassadör, Benny Dagan. Han talde på SU tidigare ikväll och fick skor kastade mot sig av några neandertalare. "Där hjärnan tar slut, där tar nävarna vid!" Vi får se om det påverkar hur mycket jag viftar med min israeliska flagga. Den är nystruken i varje fall!

Inga kommentarer: