2009-02-16

Några saligförklaranden

I helgen besökte jag MUF Skånes distriktsstämma. Det blev en riktigt trevlig helg med utvecklande debatter, trevliga samtal och som vanligt många timmars omröstning om ersättarplatser till det ena eller andra uppdraget.

Jag var toastmaster på lördagskvällens bankett. 130 personer, en trasig mikrofon, drygt 20 talare och lika många sånger. Men min röst höll och jag kunde delta i debatten tidigt på söndagsmorgonen.

Dagens saligförklaranden är följande:
1) MUF Skåne hade en motion om att helgonförklara Steve Jobs. Han har skapat mycket gott för månskligheten och i varje fall en saligförklaring vore på sin plats. Helgonförklaringen är nog att ta i. iPod Nano är en revolution, men inte ett mirakel.

2) GlaxoSmithKline visar att läkemedelsföretag bemannas av några av mänsklighetens bästa individer. De kommer att sänka priserna på sina läkemedel i de femtio fattigaste länderna med minst 75%. Det är billigare än slutrea på H&M! Orsakerna är flera och den rena kärleken till sina bröder är nog bara en faktor i beslutet. Men varje liv som kan räddas gör mig lycklig!

1 kommentar:

Erica Buneck sa...

Jag är fortfarande bitter för att den inte gick igenom!

Tack för att du kom och var en superbra toastmaster(som alltid)!

//Erica