2009-05-25

Gunnar Hökmark - dagens glädjeämne

Idag debatterade jag på De Geer-gymnasiet i Norrköping. Som vanligt gjorde jag bra ifrån mig, men det börjar tära på mig att delta i alla dessa debatter med massor av partier representerade och en oerfaren moderator. Det är inte enkelt att hålla igång en debatt där, som idag, åtta olika personer ständigt vill ha ordet och anser sig påhoppade av alla andra, eller bara vill ha ordet för att de gillar att höra sin egen röst. Jag vet att det är ansträngande för redan hårt arbetande samhällskunskapslärare, men när ett av historiens största val går av stapeln borde man kunna ge det mer utrymme än 90 minuter hönsgård en eftermiddag strax innan eleverna tar studenten.

Efter debatten åkte jag till Linköping och hann höra de sista stroferna av Gunnar Hökmarks anförande på LiU. Han har redan fått mitt kryss, anförandet och videon nedan påminner mig om att jag valde rätt.

Inga kommentarer: