2009-05-29

MUF visar hur man kampanjar!

Igår sprang jag Blodomloppet. 5 km i varierande väder på 34 minuter. Bästa tiden på åtta år, det går bra nu! Klädsel: Moderat-t-shirt med uppmaning att rösta i EU-valet. Min komination av spurter och promenad gav många möjligheten att se budskapet flera gånger. (Det var mitt mål, jag var vad ni än må tro inte anfådd under min första löptur sedan mars månad...) Sen stod jag en timme i vår vattendepå strax innan målgången tillsammans med en stor stereo och ett gäng taggade muffare. Heja-rop, vågen och bastoner från stereon höjde nog ett antal människors humör!

Idag har varit en riktigt trevlig dag. Kampanj från tidig arla morgonstund till sent på kvällen, det sista kampanjmaterialet delades ut runt klockan elva. Vi har kampanjat på campus, på John Bauer, på stan, på campus igen och sedan i Ryd under kvällen. Ett antal hundra flygblad, många trevliga samtal och nästan 400 kondomer delades ut till LiU-studenterna.

Samma dag har sossarna i länet en debattartikel i Extra Östergötland (ej online) om att moderaterna borde synas mer i valet. Jag skulle vilja säga som Tiina Rosenberg, men har fått en god uppfostran. Titta ut från era skrivbord på partikansliet någon gång ibland, så ser ni muffare överallt!

Den enda sossen jag sett idag var en kille som drack öl i solen utanför Kårallen. Jag tror dock att jag såg SSU Linköpings ordförande stå och se vilsen ut på en stig i Rydsskogen, men jag hade bråttom till kampanj och han inte titta så noga.

Imorgon är vi i Vasaparken i Norrköping med dunderkampanj! Om någon sosse vill se hur valkampanj kan och bör bedrivas så är de välkomna dit.

Inga kommentarer: