2009-05-15

Kvällens POWER!



Det här har varit en powervecka utan dess like, så därför har bloggandet fått stå tillbaks. Men följ mig gärna på Twitter under tiden!

I veckan började valrörelsen. Först genom en massiv valupptakt i Stockholm där 500 muffare samlades för ett dygn av glädje. Jag hann med några timmars utbildning av MUF Avenyns ativitetsansvarige, Jenny Börjesson.

I måndags började valrörelsen. För mig innebar det att den kreativa jourens arbete startade. Under veckan har jag fått massvis med kluriga frågor från muffare som vill aktivera sig och behöver idéer. Korta svarstider och kreativa lösningar har varit mitt motto. En pubkväll med Christofer Fjellner hanns också med. Jag registrerade mig på Bambuser och började sända livevideo. Ovant, men ruggigt skoj!

På tisdagen blev det kampanj och debatt i Norrköping. Inte min bästa debattinsats, men ändå kul att testa några argument inför senare duster i valrörelsen. En timmes kampanj på campus Norrköping följdes av en grym kampanjutbildning i Linköping. Jag och Mange Bruhner drillade sju muffare i kampanjandets ädla konst.

Onsdagen var sanningens ögonblick. Då skulle det avgöras om vår utbildning gett utdelning. Svaret var odelat JA! Mängder av nya medlemmar talar sitt eget språk. På kvällen upprepade vi framgångskonceptet med en ny grupp, till mångas belåtenhet. Jag hann också, med säkert 20 minuters framförhållning, lämna in min sista uppsats för terminen. Grymt bra, som vanligt!

Torsdag blev ännu en framgångsrik dag för MUF. Själv höll jag mig i Phonehouse butiken i Domino. Första dagen på jobbet efter två års uppehåll. Mycket var ovant, en del kändes igen och jag ser fram emot sommaren. Kvällen spenderades i sällskap med matteboken och hemsidorna för Värnamo och Vetlanda kommun.

Idag har det varit en blandad giv. Förmiddagen handlade om att hedra arbetslinjen genom att boka möten åt Moderaternas intressantaste projekt på många år, Välkommen till Verkligheten. Lunch med pappa, ett snabbstopp på Phonehouse för att hämta tre iPhones (inte till mig, tyvärr) och sedan buss till Norrköping. Därefter två roliga timmar i skolans routerlabb där vi fick bekanta oss med hur man konfigurerar routrar. Skoj!

Kvällen har främst handlat om att jobba undan liggande uppgifter. Men en promenad på Tinnerö hann jag ändå med. Solnedgång över Smedstads dammar är en trevlig upplevelse.

I helgen ska jag bota finanskrisen genom att hjälpa mina medmänniskor med att hitta de bästa mobila kommunikationslösningarna för deras behov. Blir skoj!

Inlägget skulle ha pimpats med en massa roliga bilder, men de har tyvärr försvunnit från min mobil. Reklamation - here I come!

Inga kommentarer: