2008-10-19

Jag längtar till arbetsveckan!

Det här har nog varit en av senare års mest påfrestande helger för mig. Brainfuck är ledordet för dagarna.

Moderaterna i Östergötland hade extrastämma i lördags morse. Norrköpings moderater stod mot övriga länet i frågan om förbundet mår bäst av konflikt eller lugn. Lugnet vann, vilket känns som en seger trots att det borde vara en självklarhet. Men att över ett hundra stämmoombud, som alla säkert hade kunnat göra bättre saker, tvingas lyssna till en debatt fullspäckad med antydningar och rykten känns tråkigt. Vuxna människor som vill ha andra vuxna människors förtroende måste kunna uppträda bättre än så. Widar Andersson på Folkbladet skriver två bra inlägg, det ena kan läsas här, det andra här (18/10, kl 20:11). Måtte vi bara kunna komma vidare!

Direkt efter extrastämman begav jag mig till Stockholm för att spendera resten av helgen med landets distriktsordföranden i MUF. Lördagen ägnades åt teori runt ledarskap och konflikthantering. Söndagen var mer praktikinriktad. Kvällen däremellan var helgens höjdpunkt. Indisk mat, discobowling och umgänge med trevliga Fredrik.

Hemresan gick käpprätt åt helvete. Tåget som avgick precis innan mitt spårade ur 200 meter från Centralstationen. Mitt tåg blev försenat på stationen, omlett över Västerås, gick sönder i Eskilstuna och har när detta skrivs precis anlänt till Norrköping. Mer än två timmar efter schemat. Funderar på att göra denna till min startsida.
Blogged with the Flock Browser

Inga kommentarer: