2008-10-21

Underbar gårdag

Igår var en fantastiskt bra dag. Jag kampanjade med ett gäng taggade medlemmar på Kunskapsgymnasiet i Norrköping. Jag mötte halva teamet på stationen i Norrköping strax innan tio. Vi hade fått finfrämmat från Hufvudstaden i form av Erik och Gustaf. Under dagen anslöt även Jacob från Stockholm, My från Göteborg och Sandra från en tentasal i närheten.

Den andra halvan av kampanjstyrkan låg strax bakom mig från Linköping men lyckades trots GPS och god lokalkännedom missa den 135 000 invånare stora staden och fortsatte glatt (antar jag) på E4 ända upp mot Katrineholm. För en stund närapå fördubblades alltså Sörmlands borgerliga väljarbas.

Till slut hade alla anlänt på Kunskapsskolan och med varsin Red Bull i kroppen satte kampanjen igång på högtryck. Egentligen var vi igång redan när vi kom innanför dörrarna, ett par medlemmar hade tipsats av en kompis att vi var på väg och mötte upp vid entrén tillsammans med några kompisar som ville bli medlemmar i Sveriges största frihetsrörelse.

3 timmar och 20 nya medlemmar. Kan det bli bättre?

Martin, killen som gillar att sitta bakom ratten, har en längre kampanjrapport på MUF.se. Under tiden ni läser den ska jag förbereda mitt stämmoanförande.

Inga kommentarer: