2008-10-17

Livslångt lärande: Håll dig vid liv med Stayin' alive!


Att prenumerera på en massa RSS-flöden kan en dag visa sig livsviktigt. Dagens lärdom kommer från Röda Korset via CNN.

De har kommit fram till att Bee Gees enorma hit Stayin' Alive har precis rätt takt för att utföra hjärt- lungräddning till. 103 BPM är enligt dem precis rätt rytm för att få ett avstannat hjärta att börja pumpa igen. Förhoppningsvis kan låten hjälpa till att rädda liv och öka kunskapen hos allmänheten om hur man räddar människor med hjärtstopp.

Jag ser ett värre scenario framför mig. Snart hört på discon och danspalats över hela landet: "Jag tafsade inte på dina bröst, du såg blek ut i stroboskop-ljuset och jag ville rädda livet på dig! Vadå anmäla, jag borde få en civilkurage-medalj!"
Blogged with the Flock Browser

Inga kommentarer: