2008-07-09

Almedalen

Igår var min första dag i Almedalen. Det är kontrasternas arena. Fytne.nu skriver om det bättre än jag kan göra.

Schemat är späckat och alla viktiga media är här. Jag hann inte med allt, men här är ett urval.
Saker jag hann med under dagen:
- inkvarterade mig hos ex-narkomaner i en mysig lägenhet utanför stan.
- besökte Prime:s rosé-mingel, the place to be i Visby. Jag var där, liksom alla andra, på en minimal innergård.
- lyssnade till Dick Erixon och Leo Lagercrantz som debatterade fin- och fulbloggar. Kontentan blev att båda får finnas och att de lever i samma medium, men utan egentliga kontaktytor.
- Lyssnade till Schyffert och Mona. Först kul, sen isande trist. Pratbaren var ett intressant arrangemang, men Katrine Kielos storhet letar jag fortfarande efter.
- Eftersnacket med Lars Adaktusson och Göran Gabrielsson var mer intressant och mer välbesökt.
- Därefter en snabbvisit på Donners och sedan vidare till Skattebetalarnas medeltidsmiddag. Underbart lammkött och trevligt sällskap.

En intressant dag, helt enkelt!
Blogged with the Flock Browser

Inga kommentarer: