2008-07-10

Grill och schtek

Gårdagskvällen blev sjukt trevlig!
Pratbaren var intressant och sen bar det av till Donners via en snabbvisit på Moderaternas mingel.  (Det sker så sjukt mycket på så sjukt kort tid att jag bara minns fragment dagen efter.) Alla var där, inte "alla" utan ALLA! Vi stod packade som sillar och det var hart när omöjligt att flytta sig. Trots det lyckades jag få ett par trevliga pratstunder med personer som jag varit intresserad av en tid. Kvällen avslutades i sällskap av Klas och två söta, liberala och pålästa tjejer. Det var inte igår som jag hade lika trevligt, eller vänta, det var ju igår!

Idag har det varit lite lugnt på bloggfronten. Dagen har ägnats åt frihetskamp och därför lämnades datorn hemma.

Jag har varit med och roddat runt Allians för Sveriges dag i Almedalen. Det ryktas om att Miljöpartiet försökt kidnappa dagen, men deras utspel är ett magnifikt slag i luften och torde i sig självt motsäga alla rykten.

Efter att ha monterat presväggar, flyttat bord och rullat roll-ups så delade jag ut flera hundra inbjudningar till förbipasserande vid evenemanget. Det var länge sedan jag haft så kul på en kampanj, trots rosslig hals och täppt näsa.

Efter mingel hos Alliansen och efterföljande städning bar det av långt ut på landet (alltså utanför muren) där MUF hade grillfest. Min förkylning till trots kunde jag inte motstå att delta i den interna forbollsmatchen. Hampus Magnusson var bäst på plan och som tur var i vårt lag. Tre assist, två öl och en himla massa springande styrde jag kosan från periferi mot centrum igen och  middag med regionen. Alla var trötta efter resa eller gårdagens fest, så vi gjorde en tidig kväll för att ladda inför morgondagen. Då är det Moderaternas dag. Jag ska försöka komma in på Anders Borgs seminarium, men det verkar bli mer fullsatt än Karl Rove.

Jag har även stämt träff med min kusin. Det kommer bli najs!
Blogged with the Flock Browser

Inga kommentarer: