2008-07-25

Andra dagen med YEPP

Idag startade konerensen på riktigt. Jag och KDU-David slockande rätt tidigt i vår dubbelsäng. Vi hittade ett andra täcke, som tur var. Intimitet är trevligt till en gräns.

Dagens talare har imponerat stort. Det har varit intressanta ämnen och en del väl avvägda synpunkter. Däremot är utrymmet för frågor och diskussion rätt begränsat. Det hettade till lite när jag jämförde värnplikt med slaveri, men snabbt stack 2-3 personer in och försökte skapa fred i vår diskussion. "Det är olika system i olika länder" etc. Jag, dansken och finnen kommer diskutera vidare över ett par öl ikväll.

David Bruhn från KDU gjorde en rätt stark insats när han talade om utmaningarna med samarbete mellan olika ungdomsorganisationers internationella avdelningar. Trots mindre än ett dygns förberedelse hade han lyckats både en Keynote-presentation och ett par poänger. Bröd och skådespel, det funkar för mig som vanlig människa.

Ikväll är det hamnfest i Klaipeda. Jag sitter i första panelen imorgon, så det blir en lugn och trevlig kväll. På hamnfestens schema står bland annat musik från en dragspels-kvartett!


Blogged with the Flock Browser

Inga kommentarer: