2008-07-18

Tunnel. Med ljus?

Jag sitter på tåget hem från Stockholm efter min sista dag på jobbet. Nu går jag på semester och därefter tjänstledighet. 22 augusti är det dags för första omtentan som civilingenjörsstudent (egentligen femte).

Det har kännts sjukt pepp (min kusins ord) att börja plugga igen. Många eftermiddagar har jag tittat ut på Stockholms betong och tänkt mig bort till campus Norrköping vid Strömmen. Men när klockan var halv fem idag började jag städa skrivbordet och blev lite nedstämd. Jag kom på mig själv med att omedvetet ha skjutit på att göra det hela veckan.

Nu är mailboxen tömd, laptopen inlämnad och jag har släckt lampan för sista gången för den här gången. Min tjänsteledighet sträcker sig till maj 2010, då ska jag in och föra kampen för fred, frihet och rättvisa.

Nu är jag alltså på väg in i en ny tunnel. Mycket pluggande, kanske dubbel fart och nya klasskamrater. Tunnel alltså. Men finns det ljus? Troligen!

Imorgon bär det av till landet. 07:00 går bussen, så jag får lite sovmorgon.

(Osammanhängande inlägg? Jag har haft huvudvärk nästan konstant de senaste tre veckorna. Kanske något ofarligt. Får kolla upp det i nästa vecka...)
Blogged with the Flock Browser

Inga kommentarer: