2008-07-09

Karl Rove - lika cool som sitt rykte

Med ett litet litet leende och stor tur lyckades jag ta mig in på Karl Roves seminarium i Almedalen. Det kändes som att vara ett litet barn och närma sig tomten i hans verkstad. Förväntningarna var på topp, men leveransen blev lite mindre än väntat.

Under en dryg timme berättade Karl Rove om Barack Obama och McCain, svarade på frågor och gav anekdoter från sin tid i maktens centrum. Det var stundvis intressant och många siffror som han gav, till synes, direkt ur minnet. Tyvärr uteblev de konkreta strategiska råden till oss församlade. Troligen hade det blivit för dyrt.

Det bästa med talet, en av mina bästa upplevelser på mycket länge (israelresan undantagen) var när Mr. Rove berättade om sitt senaste möte med McCain. Det var en mycket gripande histroria om John McCains tid i vietnamesiskt fångläger. Jag hade inte långt från tårarna.

Det var verkligen en häftig upplevelse att få lyssna till Karl Rove live, men jag hade gärna också varit med på de andra möten han planerat in under sina dagar i Sverige.
Blogged with the Flock Browser

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallelujah