2008-08-10

Detta har hänt...

Jag har inte bloggat på några dagar. Massor har hänt och här kommer en intressant sammanfattning.

- I måndags skickades min mobil på service från Tre-butiken i Linköping. I torsdags var den tillbaks i butiken. Verkstaden Anovo i Kristinehamn hade jag mycket problem med under mina år på Phonehouse. Somrarna var värst. De har uppenbarligen ryckt upp sig!
- I tisdags lämnade jag in min MacBook Air på DS Store i Norrköping. I fredags var den klar. Hela serviceindustrin verkar ha ryckt upp sig! Lycka!
- I torsdags gick jag upp strax innan sju för att plugga. Hann bara sätta mig vid böckerna med en kopp te innan en lätt hostning framkallade min huvudvärk. Fick en tid hos vårdcentralen i Valla samma eftermiddag. Läkaren gjorde en rätt lång undersökning, tog några snabba blodprover och konsulterade en neurolog. Sen blev jag ordinerad smärtstillande hela helgen och ett recept på migräntabletter om jag ändå skulle få ont. Har bara haft två korta smärtkänningar och sluppit hämta ut receptet (150 kr för två(!) tabletter). Dubbel-lycka!
- Har tentapluggat hela veckan och har gjort stora framsteg. Tyvärr är det lång väg, men få dagar, kvar till tentan...
- Igår firade jag Erik och Lars som fyllde år. En trevlig blandning av vin, öl, trevliga kompisar, böcker och pulsmätare. Fast partytältet i trädgården blev inte så välanvänt i kylan och regnet.
- Nu sitter jag på Moderat-expeditionen och pluggar. Lugnt ställe, inga distraktioner och på bra avstånd till Espresso House!
- Sist, men verkligen inte minst, har jag börjat springa på riktigt. Varannan dag har jag sprungit (2.5-5km/gång) och de andra dagarna har jag gått minst en mil. Härligt och hurtigt. Höstmilen hägrar!

Inga kommentarer: