2008-08-29

Jag ska måla hela världen

Ibland kan mitt engagemang i MUF kännas rätt trist. Det är budgetar, dagordningar, uppföljningar och en känsla av att jag kanske inte gör så mycket skillnad.

Men när jag känner så surfar jag in hos SSU. Då vet jag att jag inte har det värst. De är tråkigare än  att äta sågspån istället för frukostflingor. Tråkigare än att se Fråga Doktorn på slow motion. Tråkigare än att titta på färg som torkar.

Eller vänta! Fel av mig! SSU är precis lika tråkigt som att se på torkande färg. Dagens pressmeddelande från SSU: "SSU krokar arm med Målareförbundet". Äntligen blir eländet mätbart. Men inte det minsta roligare.

(Förlåt för grammatiken, det känns fel men jag kan inte komma på vad som är rätt.)
Blogged with the Flock Browser

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är heterosexuell!