2008-08-02

Fucking huvudvärk!

Följande är ett ventilinlägg. Trycket är stort och här skriver jag av mig. Intressant för mig, för min levnadstecknare och kanske någon mer.

Jag har levt ett liv i okunskap om och bristande förståelse för det lidande som människor med huvudvärk lever med. För tre månder sedan fick jag ont i huvudet för första gången och det var ingen trevlig upplevelse. De senaste fyra veckorna har jag haft ont vid ena tinningen nästan dagligen. Det har sänkt min livskvalitet rejälv. Typ livet suger som en industridammsugare!

Under mitt besök i Litauen försvann huvudvärken helt och hållet och den senaste veckan har jag bara kännt av smärtan i samband med att jag badat.

Idag skulle jag åkt upp till Pride. Jag har inte varit där tidigare och såg verkligen fram emot att få hänga med lite skönt folk, blåsa i visselpipa och känna mig stolt över att jag är så tolerant. Typ.

Istället vaknade jag med känslan av att någon huggit en stillett i tinningen på mig medan jag sov. Tankarna på glödje och sång kändes plötsligt mindre lockande. Vad som lockade var däremot Panodil Zapp och sömn. Jag föll för frestelsen och sov någon timma till.

Det känns apsugigt (hmm... idag skriver jag som en fjortis) att missa årets fest. Jag har följt bloggar från dagen och MUF-tröjorna ser ju sjukt snygga ut. Trist att jag inte lyckades norpa åt mig en i förväg!

Nåväl. När huvudvärken släppt under tidig eftermiddag så begav jag mig till gymmet. En kraftig huvudvärk, utan andra symptom, som uppstår spontant är illa. Men hade den varit kopplad till träning hade det varit förödande. Efter 35 minuter på löpbandet kan jag konstatera att den inte har med puls eller ansträngning att göra. Känns skönt.

Ikväll blir det chill med Ingrid. Jag föreslog att vi skulle se Titanic på DVD. Då kan hon inte säga att jag inte är delaktig i planeringen av våra liv, för jag har faktiskt kommit med ett förslag. =)ss
Blogged with the Flock Browser

Inga kommentarer: