2008-08-27

Skrota Arbetsförmedlingen idag!

Under sommaren har jag följt bloggen Mina moderata karameller. Det har varit en svår relation då den, som många andra liberala bloggar till stora delar missat att världen rullat vidare trots FRA-lagen. (Ja, jag syftar på HAX.)

Idag kom så äntligen ett inlägg som påminde mig om varför jag lade in bloggen i min RSS-lista till att börja med.

Hon skriver om en bekants erfarenheter med Arbetsförmedlingen, framförallt deras otrevliga attityd och hotfulla brev.

Det är inte första gången jag läser om Arbetsförmedlingens trista attityd, bristande service och oförmåga att förmedla arbeten. Regeringen jobbar på att konkurrensutsätta arbetsförmedlandet. Det är dags att lägga på ett par kol!
Blogged with the Flock Browser

1 kommentar:

Mary X Jensen sa...

Johan - jag ska försöka skriva om lite annat än FRA-lagen, jag lovar. Men det är en viktig diskussion just nu... ochjaghar nog snöat in.

Bra att du påminner mig.