2008-09-17

Fullmatad dag

Ännu en dag är till ända. Och vilken dag det har varit!

Det började vid klockan sex i morse. Innan Campusbussen avgick med destination Norrköping hann jag skriva ett utkast till en debattartikel. Resultatet kommer att skickas under morgondagen.

På bussen intog jag det andra avsnittet av John Adams, en serie från briljanta HBO om amerikas "founding father" med samma namn som titeln. Den dras, som alltid, med det påklistrat stela skådespeleriet som de flesta (alla) historiska dramer lider av. Nog för att man höll hårt på stilen i forna dagar, men om man levt med reglerna i 30-35 år av sitt liv så borde man ju kunna uppföra sig strikt men ändå avslappnat. I övrigt är serien klart sevärd. Snygga miljöer och bra skådespelare gör sitt till, men intressantast är ändå den viktiga punkt i världshistorien som behandlas.

Morgonkaffet intogs i Kåkenhus kafeteria. Utsikten är fantastisk! Under tre morgontimmar jobbade jag med ett grupparbete. Imorgon är det presentation och det kommer att bli succé!

Lunchen och den tidiga eftermiddagen gick åt till programmering. Objektorientering är lättare än jag trott, men som alltid när man lär sig ett nytt språk är det skrivsättet som är det svåra.

Eftermiddagen gick i shoppingens tecken. Två nya jeans blev det, bland annat mina första Levis på flera år. En illgrön jacka från Haglöfs väckte habegär, men min mecenat för dagen hade andra (på sitt sätt välgrundade) åsikter.

Efter att ha besökt MUF:s onsdagsfika och deras nystädade lokal (Städad i meningen att allt skräp stod precis vid dörren.) så åt jag middag med Carin på Taco Bar. Lika gott som i Stockholm, men närmare hem!

På kvällskvisten har jag hunnit med ett pass Krav Maga. Att slå och bli slagen är sjukt kul!

Nu har jag gått igenom ett hundratal inlägg på ett 30-tal bloggar. FRA-debatten verkar vara på utdöende och bloggosfären håller återigen på att bli en kokande gryta av olika åsikter och intryck. Härligt och skrämmande på samma gång (fast i omvänd ordning).

Morgondagen blir minst lika fullmatad. Presentationer, programmering, debattartiklar och kanske en middag med andra gentlemen står på schemat.

Jag hann även Skype:a en stund med Ingrid. Vad heter det när man har hemlängtan trots att man inte är bortrest?

Men mest längtar jag till helgen! Middag med mina tidigare kollegor, seminarier med riksdagsledamöter och ett återseende av Israels nyanlände ambassadör är bara några av sakerna som är på gång.

Och så ska jag börja mobilblogga!
Blogged with the Flock Browser

Inga kommentarer: