2008-09-19

Löjligt tävlande

Det snackas en hel del om duktig flicka-syndromet. Att flickor mår dåligt för att de vill vara till lags och överträffa omgivningens krav.

Well, det måste finnas ett duktig pojke-stndrom och jag är drabbad av den värsta formen. Se bara på detta inlägg. Jag träffade Suss på tåget hem från  Stockholm och skröt om att jag avsåg att blogga under resan hem. Så nu sitter jag här i en dunkel tågsalong med ett avsnitt av John Adams rullandes på högerhavlan av skärmen.

Men vad ska jag skriva om? Ångest! (Eller inte riktigt, jag har en rätt bra uppfattning om mitt ämne.)

Kvällen med mina gamla kollegor på riksdagskansliet blev riktigt trevligt. Vin och chips följdes av en kulinarisk upplevelse på Daisy's gatukök. Riktigt kul att återse mina kollegor. Och att dricka vin är aldrig fel!
Blogged with the Flock Browser

Inga kommentarer: