2008-09-25

Jag vill börja jobba nuuuuuuuuu!

Christian Rudolf skriver på bloggen Disruptive om entreprenörskap och hur det är att driva egen firma, ha tagit tjuren vid hornen och vara sin egen. Inläggen håller riktigt hög kvalitet och det jag läste idag var ännu bättre än vanligt.

Jag när en dröm om att en dag starta en egen rörelse. Det verkar helt fantastiskt att lägga all sin vakna tid på att förverkliga en idé, se den växa och förbättra tillvaron för en själv och människor runt omkring. Men jag har hittills haft det för bra, med stabila inkomster och en utbildning (CSN) att falla tillbaks på har drivkrafterna varit små att göra slag i saken.

Men inlägget som ni måste läsa gjorde mig återigen otålig till bristningsgränsen. Så vill jag också leva! Bara 3.5 år och två examina kvar... max.
Blogged with the Flock Browser

1 kommentar:

Christian sa...

Kul att du gillade det. Jag är väldigt stolt över det inlägget!


Jag tycker du skall börja nu, i det lilla. Varje stor resa börjar med ett litet steg!

;-)